New Nordic kehittää ja markkinoi tehokkaita ja toimivia kasviuutteita sisältäviä ravintolisiä sekä hiusten- ja ihonhoitoon tarkoitettuja tuotteita. New Nordicin toimintaa johdetaan Ruotsista ja tuotteita markkinoidaan New Nordicin omien brändien alla. Tuotteiden käyttäjämäärät ovat kasvussa kaikkialla maailmassa.
New Nordicin perusti vuonna 1990 Karl Kristian Bergman Jensen. Hänen visionsa oli perustaa yritys, joka pystyisi kehittämään kasviuutteita sisältäviä tuotteita, jotka lisäävät elinvoimaa ja pidentävät ikää. Kun Marinus Blåbjerg tuli mukaan tasavertaisena omistajana vuonna 1992, alkoi pitkäaikainen ystävyys ja liikekumppanuus.
Meille New Nordicissa on tärkeää auttaa ihmisiä ympäri maailman elämään paremmin ja terveellisemmin kehittämällä innovatiivisia ja tehokkaita ravintolisiä ja kauneustuotteita. New Nordicin tuotteet ovat saaneet useita palkintoja ja kunnianosoituksia alan kansainvälisiltä järjestöiltä.
Viime vuosina New Nordic on saavuttanut johtajuuden Beauty from Within -kategoriassa, joka on maailmanlaajuisesti yksi alan nopeimmin kasvavista sektoreista.
S K A N D I N A V I A S T A M A A I L M A L L E
Kasvikunnasta löytyy tehokkaita parantavia ja elinvoimaa lisääviä yhdisteitä, jotka edistävät terveyttä ja kauneutta. Me kaikki haluamme tuntea olomme hyväksi ja näyttää nuorekkailta. New Nordicin uraauurtava lähestymistapa on etsiä tutkittuja kasviyhdisteitä, jotka ravitsevat ja aktivoivat elintoimintoja sekä ylläpitävät elinvoimaa ja nuorekasta ulkonäköä vanhetessamme.
Idea lähti liikkeelle skandinaavisista lähtökohdista, mutta se leviää vauhdilla maailmalla. Ihmiset ympäri Eurooppaa, Pohjois-Amerikkaa ja Aasiaa ovat ottaneet New Nordicin skandinaaviset arvot ja idean omakseen.
Tällä hetkellä New Nordicin tuotteita myydään yli 50 000 apteekissa, kosmetiikkamyymälässä ja terveyskaupassa 36 maassa Kiinaa ja Yhdysvaltoja myöten. New Nordicilla on 12 tytäryhtiötä, ja uusia suunnitellaan jatkuvasti. Tavoitteenamme on palvella kuluttajia ja vähittäiskauppiaita kaikkialla korkealaatuisella myynnin ja markkinoinnin tuella. Olemme pystyneet luomaan tunnetun kuluttajatuotteen ja brändin. Pakkauksiemme uniikki ulkonäkö ja hopeapuulogo erottuvat selkeästi muista.
V U O S I K Y M M E N I E N S I T O U T U M I S T A
New Nordic on sitoutunut tinkimättömään laatuun pelloilta ja metsistä kauppojen hyllyille asti. Vuonna 2004 François Gérard tuli mukaan New Nordiciin vahvistamaan innovatiivisia tutkimus- ja kehitysprosesseja. François on todellinen voimavara, jolla on laaja ymmärrys ja kokemus kasvien kanssa työskentelystä. Hän on myös terveellisten elintapojen perikuva.
François, Marinus ja Karl Kristian matkustavat säännöllisesti ympäri maailmaa etsimässä sekä uusia terveysvaikutteisia kasveja että uusia käyttötapoja jo tunnetuille kasveille. From Seed to Heart -ohjelman puitteissa he pystyvät seuraamaan koko valmistusketjua pelloilta kauppojen ja apteekkien hyllyille asti. Teemme yhteistyötä vain luotettavien tahojen kanssa ja olemme rakentaneet heidän kanssaan keskinäiseen luottamukseen perustuvat suhteet.
Meille on tärkeää, että tuotteemme ovat turvallisia. Siksi analysoimme ja tutkimme kaikki ainesosat laboratoriossa. Tuotteisiimme pääsevät vain ne kasvit, joiden teho ja toimivuus on todistettu lääketieteellisesti. Teemme tiivistä yhteistyötä kasvitieteilijöiden, ravitsemustieteilijöiden ja lääketieteen asiantuntijoiden kanssa. Kun asiantuntijat ovat tyytyväisiä tuotteisiin, ne valmistetaan ja pakataan kontrolloiduissa oloissa valvotuissa tehtaissa tarkkojen laatuvaatimusten mukaisesti.
Tämän prosessin tuloksena on valikoima tehokkaita ravintolisiä ja kauneustuotteita, jotka auttavat ikääntymisestä johtuvissa vaivoissa. Lähes kaikki tuotteemme valmistetaan Ruotsissa ja Tanskassa.
L Ä P I N Ä K Y V Ä Ä J A A V O I N T A T O I M I N T A A
New Nordic toimii nykyaikaisin johtamisperiaattein. Olemme kuin perhe ja kannustamme luovuutta ja huippuosaamista. Arvostamme osaamistamme ja perintöämme. New Nordic on riippumaton yritys, ja haluamme jatkaa samalla linjalla. Siksi New Nordic on listautunut Tukholman pörssiin.
Listauduimme NASDAQ Stockholm, First North -pörssiin vuonna 2007. Näin pystymme kasvattamaan taloudellisia voimavarojamme joutumatta luopumaan yrityksemme kulttuurista ja hengestä. Tämä tarkoittaa myös sitä, että raportoimme julkisesti kaikesta, mitä yrityksessämme tapahtuu.
Olemalla pörssiyhtiö New Nordic on avoimesti toimiva, läpinäkyvä ja moderni yhtiö. Se myös mahdollistaa kaikille osakkeiden ostamisen ja mahdollisuuden olla osaomistaja yhtiössä Karl Kristianin ja Marinusin rinnalla.
S Y V Ä L L E J U U R T U N E E T
S K A N D I N A A V I S E T A R V O T
Pohjolassa eletään lähellä luontoa. Meillä on maine pitkäikäisinä ja onnellisina ihmisinä. Arvostamme luontoa erittäin suuresti, ja meille on tärkeää tuotteidemme puhtaus ja laatu. Ihmisinä arvostamme tasa-arvoa, vapautta ja rehellisyyttä. Uskomme pitkäaikaiseen sitoutumiseen niin jälleenmyyjä- ja kuluttajasuhteissa kuin valmistamissamme tuotteissa ja niiden kehityksessä. New Nordic on nimi, jolla on merkitys.
New Nordicin nimi valittiin heijastamaan dynaamista ja innovatiivista liiketoimintaa, jonka perusta on pohjoisen perinteissä: ammattitaidossa, suhteessamme luontoon ja perinteissä, jotka juontavat juurensa viikinkien ajoista.
Logomme on aina ollut puu. Nykyisen muotonsa se sai vuonna 1997, kun käyttöön otettiin Göran Rosslingin piirtämä hopeapuu. Hopeapuumme symboloi norjalaisen mytologian elämänpuuta Yggdrasiliä.
Kiiltävä hopea kuvastaa korkeaa teknologiaa ja moderniutta, mutta siinä on myös feminiinistä energiaa, joka on soljuvaa, tunteellista ja salaperäistä. Se on myös tyynnyttävää, rauhallista ja puhdistavaa. New Nordicin tuotteilla on useita erilaisia pakkauksia, mutta kaikissa niissä on laadun tunnusmerkkinä hopeapuulogo.
L U O N N O N L L I S T A T A I K A A J A
L U O N N O N K A U N E U T T A
Luonnon parantavat voimat ovat maaginen käsite. Me täällä pohjolassa elämme lähellä luontoa, joten arvostamme ja kunnioitamme luonnon voimia. New Nordic kehittää jatkuvasti uusia, tehokkaita päivittäiskäyttöön tarkoitettuja kauneus- ja terveystuotteita. Tuotteemme sisältävät niin herkullisia marjoja kuin runsaasti luonnon tehoaineita sisältäviä kasveja. Olemme erikoistuneet ravintolisiin ja kauneustuotteisiin, jotka perustuvat tutkittuun tietoon. Tuloksena syntyy puhtaita ja tehokkaita tuotteita, jotka toimivat harmoniassa kehomme kanssa. Luonto tarjoaa runsaasti mahdollisuuksia, ja innovatiivinen lähestymistapamme auttaa ottamaan ne parhaiten käyttöön.
K A S V I T I E T E I L I J Ä M M E F R A N Ç O I S G É R A R D
François Gérard on ollut luomassa useita New Nordicin terveyttä ja kauneutta edistävistä tuotteista. Hän on arvostettu asiantuntija, jolla on yli 30 vuoden kansainvälinen kokemus kasvien hyötykäytöstä. François viettää yhtä paljon aikaa matkustaen kaukaisiin maailmankolkkiin löytääkseen harvinaisia kasveja niiden luonnollisessa kasvuympäristössä kuin laboratoriossa tutkimassa niitä. Hän huokuu kasvien tuntemusta ja luonnon taikaa.
T U O T E K E H I T Y S
Ideat uusista tuotteistamme lähtevät liikkeelle uudesta tiedosta ja eri kasvien sekä kasviuutteiden hyödyistä. Ammennamme jokaisessa kehitysvaiheessa tietoa kansainvälisten asiantuntijoiden, instituuttien ja erikoiskonsulttien verkostoista, jotta pystymme takaamaan tuotteidemme korkean laadun ja tehon.
Kehitämme uudet tuotteemme tiiviissä yhteistyössä raaka-ainetoimittajiemme kanssa, erityisesti silloin, kun tarvitsemme uutta valmistusteknologiaa ja uusia spesifikaatioita.
Suoritamme säännöllisesti kuluttajatutkimuksia tunnistaaksemme markkinoiden muutokset ja kuluttajien tarpeet. Näin saamme työkaluja vastata kysyntään ja pystymme sopeutumaan muutoksiin.